Gnome vrouw kaartje

Mijn nichtje werd 5 januari alweer 19 jaar. Wat gaat de tijd hard zeg. Ik weet nog zo goed toen ze net geboren was. Ik hielp mijn schoonzus toen ze zwanger was en ik kwam iedere vrijdag even langs en hielp ik met dingen. Toen mijn schoonzus weer ging werken kwam ik op vrijdag middag en paste ik ook wel eens op mijn nichtje. En nu is ze alweer 19.

De kaart heb ik gemaakt met Dutch Doobadoo. Ik heb 2 stencils 1 met een gnome man en een gnome vrouw en eentje waar je een gnome met oortjes kan maken. Ik wilde een kaartje maken met een gnome vrouwtje met oortjes en strikjes.

Ik heb de strikjes ook van het stencil gemaakt en daar een steentje opgedaan om het een beetje aan te kleden. Van geld heb ik strikjes gemaakt en er op geplakt en van 2 andere briefjes hartjes gevouwen en in de kaart geplakt.

De basis kaart is een craftkaartje. Als ondergrond heb ik een marmer achtige look gekozen en dit met de Deckle cutter een mooie rand gegeven die ik met Distress inkt van TimHoltz bewerkt heb.

Met Distress inkt kan je je werkjes een wat aged look geven waardoor het ouder lijkt. Ik werk graag met Distress inkt ( heb het een tijdje niet gedaan en nu ik die deckle cutter heb kan je het veel makkelijker een verouderde look geven).

Als je geen distress inkt heb kan je het ook met stempel inkt doen dat je de randjes beinkt. Vooral als je niet weet of je het leuk vind om te doen. Een stempel kussen met distress inkt kost ongeveer rond de 6,99 ( toen ik ze aanschafte jaren geleden was dat iets goedkoper) Maar als je bijvoorbeeld van die inkt kussentjes van de action koopt om te proberen.

Bij scrapbookdepot verkopen ze Tim Holtz distress inkt

Ook hebben ze memento dew drops dit is een een druppelvormige inktpad met echt mooie kleuren en die kan je ook gebruiken om de randjes te beinkten.

Om een distressed ( aged look) te maken heb je verschillende tools:

  • dauber
  • sponsje
  • Blendingtool
  • Kwastjes
  • Ook kan je make up sponsjes en van die borstels
foto van internet

Voor de aankleding van de muts en trui van de gnome vrouw heb ik een design papiertje gebruikt met een wol printje. Voor het gezicht, de handen en de vlechten heb ik een blanco papiertje gebruikt en het met metallic waterverf ingekleurd. De rand van de muts, binnenkant van de oortjes en de strikjes heb ik een papiertje gebruikt met een leer look. De leerlook heb ik ook met wat metallic verf bewerkt.

dit zijn van die borsteltjes die je kan gebruiken dit zijn blending tools zo kan je randjes mee distressen
Foto van action site kosten €1,69
eindresultaat kaartje

Kijk ook eens op mijn andere blogs:

lifeofangelz dit is mijn algemene blog hier schrijf ik over van alles en nog wat. Van tips en tricks naar gezondheids dingetjes enz.

angelzvsdekilootjes hier deel ik recepten en wil ik op een gegeven moment weer mijn strijd tegen de kilootjes delen.

Alles waar ik over schrijf is non sponsoring. Ik heb alles zelf aangeschaft en als ik wat heb gekregen zal ik dit erbij zetten.

Ik hoop dat je dit weer een leuke blog vind.

Abonneer je en geef mijn blogberichtjes een like.

Via lifeofangelz@gmail.com kun je mij vragen stellen.

Auteur: lifeofangelz

Ik ben Angelique 39 jaar 16 jaar getrouwd met de liefste man en samen hebben we een dochtertje van 11 jaar en een lief klein mannetje van 4 jaar. Met deze blog wil ik de dingen schrijven die in verleden zijn gebeurd, dingen die mij bezig houden zoals gezin, huishouden, hobby en mijn strijd tegen de kilo's en wat ik meemaak op een dag. In mijn eerste blogs vertel ik waarom ik ben begonnen met deze blog.

Plaats een reactie